поради батькам


Поради психолога:  дистанційне навчання на карантині 



>









 



 


12/31  

   Зимові канікули – пора відпочинку, свят та розваг. Але для того, щоб канікули були веселими й корисними, необхідно пам’ятати про безпечну поведінку. З метою попередження нещасних випадків, травматизму просимо вас дотримуватися правил безпеки:

• не залишайте дітей без нагляду. Ви повинні знати, де знаходиться ваша дитина протягом дня і ночі;

• слідкуйте, щоб діти обережно поводилися з вогнем; 

• використання піротехнічних засобів (петард, бенгальських вогнів, хлопавок) небезпечне для життя і здоров’я; 

• нагадуйте дітям, що необхідно дотримуватись правил дорожнього руху;

• не дозволяйте, щоб діти ходили на водоймища, які ще не вкриті кригою або вкриті слабкою кригою; 

• нагадуйте правила поводження з побутовим газом під час користування газовими плитами; 

• пам’ятайте про правила поводження з дикими тваринами та бездоглядними свійськими тваринами.

Будьте вкрай обережні, бережіть своє життя та життя своїх близьких! Дотримуйтеся правил безпеки життєдіяльності, привчайте до цього малих дітей! Пам’ятайте: ваше життя – у ваших руках, намагайтеся зробити все, щоб зберегти його.

Свято запам’ятається надовго, якщо воно пройде без проблем. А подбати про це повинні Ви самі. 

В разі необхідності телефонуйте: 

При пожежі – 101 

До міліції - 102 

Швидка допомога - 103 

Служба газу – 104

Зробимо життя безпечним!

За матеріалами сайту safety.in.ua. 

Здоров' я дітей в умовах карантину




Як подбати про психічне здоров'я   дитини: 9 порад


  
 
Поради батькам школярів(особливо батькам першокласників) 



Дієві поради батькам на канікулах 

 

 






Дитина - дзеркало родини:
як у краплі води відбивається 
сонце,
так у дітях відбивається мо
ральна чистота матері і батька.
                           В. О. Сухомлинський





Консультація для батьків. Безпека дитини вдома. 




Права дитини. 






Що відчувають діти. коли на них кричать бат ьки.






https://zatyshok.net.ua/8818/

Як правильно хвалити дитину? Поради психолога.


Виховуємо впевнену в собі особистість






15 простих  способів показати своїм дітям, що ви їх любите





https://zatyshok.net.ua/8400/





7 хороших порад, як навчити дитину прибирати за собою
Аудио



https://zatyshok.net.ua/8440/


Нашим дітям не потрібно, щоб  їх виховували. Їм потрібно, щоб їх любили.

Картинки по запросу картинки батьки і діти


https://zatyshok.net.ua/2160/





9 веселих ігор , які дозволять вам виховати ємоційно сильних дітей




https://coma.in.ua/36187


7 головних помилок у вихованні дітей


https://coma.in.ua/36089

Що в першу чергу треба дарувати дитині?

22 цінні поради 

Чому діти, з якими граються батьки — щасливіші та успішніші ...

↓↓
https://coma.in.ua/31649
 







Правило " перших трьох хвилин", яке потрібно знати всім батькам

Батьки і діти. Підводні камені виховання | ДивенСвіт




Вітаю з Днем Сім'ї!!!!!



 





7 ознак того.що ви виховуєте дітей правильно








10 ознак батьків, які швидше за все виховають успішних дітей



 Чому не можна бити дітей?



Що робити, якщо при вас б'ють дитину. ІНФОГРАФІКА | Українська ...


















































https://zatyshok.net.ua/7757/









Про здоров'я дітей в еру цифрових технологій













































Про здоров'я дітей в еру цифрових технологій


У наш час психологи одностайні в думці, що цифрові технології мають величезний вплив на дитину. Подобається нам це чи ні, але сучасні технології повністю порушують наші звичні уявлення про навколишній світ.
Тоді як батьки сперечаються про те, як мобільні пристрої впливають на соціальну, емоційну й фізичну сфери дітей, самі діти вже не можуть уявити своє життя без цих гаджетів. Психологи, своєю чергою, замислюються про шляхи використання впливу мобільних пристроїв для розвитку дитини.
Більшість дослідників сходяться на думці, що у використанні смартфонів дітьми є і переваги, і недоліки, водночас сперечаючись, як цифрові технології можуть змінити життя майбутніх поколінь. При цьому вчені виокремлюють декілька способів зберегти фізичне та психічне здоров'я дітей в епоху цифрових технологій. Розгляньмо їх докладніше.
1. Обмежуйте час використання дитиною мобільного телефону
Управляючи часом, упродовж якого діти користуються мобільним телефоном, батьки допомагають їм знайти більш здорові заняття. Так діти досягають балансу між використанням технологій і реальними взаєминами з людьми.
2. Заохочуйте фізичну активність
Надмірний час, який дитина проводить перед екраном комп'ютера або смартфона, призводить до нестачі фізичної активності, надмірної ваги та інших негативних наслідків. Заохочуйте дитину більше часу приділяти фізичним заняттям.
3. Звертайте увагу на психічний стан дитини
Психологи вбачають зв'язок між популярністю соціальних мереж і мобільних технологій та зростанням темпів розвитку депресії, тривожності, спроб суїциду в сучасних дітей. Батьки, які знають про симптоми психічних захворювань і дитячих травм, можуть за потреби швидше допомогти дитині.
4. Навчіть дитину долати стрес
Найбільші проблеми пов’язані не із власне цифровими технологіями, а з тим, що останні чинять на дітей великий тиск, прискорюючи темп їхнього життя. Використання соціальних мереж призводить до того, що діти завжди доступні для спілкування з однолітками й порівнюють себе з іншими. Коли батьки вчать дитину технік медитації й решти способів зниження стресу, вони можуть поліпшити її психічне здоров'я й загальний добробут.
5. Мотивуйте дитину більше спілкуватися з друзями
Легко подумати, що соціальні мережі розширюють можливості для спілкування та дружніх взаємин дитини з однолітками. Однак серед сучасних дітей і підлітків зростає почуття самотності. Батьки повинні залучати дітей до участі в масових заходах, які забезпечать дитині взаємодію з однолітками.
6. Вивчайте Інтернет-ресурси, присвячені здоров'ю
Сьогодні в Інтернеті є велика кількість інформації про фізичне та психічне здоров'я дитини. Вивчаючи її, ви можете досліджувати симптоми тривожності або депресії в дитини й дізнатися про те, як запобігти цим розладам.
7. Використовуйте додатки для смартфона
У наш час розроблено низку додатків для смартфонів, які допомагають батькам і дітям дотримуватися здорового способу життя. Діти вільні обмінюватися даними додатками один з одним, ускладнювати собі завдання тощо.
8. Установлюйте для дитини правила поведінки перед сном
Дедалі зростає кількість наукових підтверджень, що використання мобільних телефонів у спальні скорочує час сну. Однак сон вкрай необхідний дітям. Установлюйте правила гігієни сну для всієї родини: наприклад, залишайте мобільні телефони в певному місці поза спальнею.
9. Розкажіть дитині про те, як відволікатися від мобільного телефону й бути у безпеці
Коли людина використовує мобільний телефон, це відволікає її увагу від інших ситуацій. Наприклад, якщо підліток відволікатиметься на телефонні розмови за кермом, це значно збільшить ризик аварії. Діти повинні розуміти, що їх здоров'я й безпека важливіші, ніж розмова по телефону.
10. Поясніть дитині, що використання цифрових технологій не завжди означає високу продуктивність
Дослідження показують, що досягнення в галузі цифрових технологій не завжди означають зростання продуктивності. Зокрема, у більшості розвинених країн продуктивність праці знизилася з появою смартфонів. Можливо, смартфони й спрощують наше повсякденне життя, але вони не роблять нас більш ефективними. Продуктивність і успішність дитини залежать від її уміння досягати результатів, а також від наданого вами зворотного зв'язку й підтримки.
11. Поясніть дитині правила поведінки в Інтернеті
Коли дитина підросте, вам потрібно розглянути з нею такі питання: якою особистою інформацією можна ділитися в Інтернеті, а якою – ні; як допустимо спілкуватися в Інтернеті, а як не варто цього робити; у який спосіб обговорювати в соціальних мережах важливі теми. Спілкуючись в Інтернеті з однолітками, дитині важливо пам'ятати про власну безпеку.
12. Розвивайте в дитині людські якості
У міру розвитку цифрових технологій у дітей зменшується досвід реального спілкування з однолітками. Давайте дитині можливість гратися, займатися творчістю, виявляти цікавість до навколишнього світу.

5 способів відлучити дитину від планшета





Чим білбше ми даємо дітям, тим  менше вони вміють і хочуть










23 подарунки дитині, які вона збереже на все життя





 ↓




6 навичок , яких варто навчити  дитину до 13 років





10 основних помилок батьків і як вони позначаються на дітях





https://coma.in.ua/39388



 " Як любити свою дитину" : 10 заповідей від Януша Корчака

Кумедні фото, які зрозуміють батьки


Як допомогти дитині налаштуватися на навчання вдома?



Як допомогти дитині налаштуватися на навчання вдома? на Learning.ua







Виховуємо справжнього чоловіка: 7 підказок для  батьків хлопчиків










Здоровий сон: скільки потрібно спати дитині?



Правила здорового сну на learning.ua





↓↓





Як виростити дітей ввічливими : просто припиніть робити 5 речей!





↓↓



Чи дозволено виходити на вулицю разом з дітьми?

(роз'яснення щодо  нових обмежувальних заходів на період   карантину)

↓↓




7 невинних фраз,які "калічать"характар дитини





↓↓




Тато й дочка: 6 цікавих ігор для спільного проведення часу

Більшість татусів в очікуванні первістка-сина. І коли народжується дівчинка, зовсім не знають, як проявляти свою батьківську турботу та любов. Перш за все, будьте із донькою якомога більше часу поруч.


↓↓ 






Великодні  конкурси , які можна провести у родинному колі


Великдень



Чому діти, з якими граютьмя батьки-щасливіші та успішніші?

LEGO_реклама





Чим зайняти дітей під час карантину: топ-5   веселих розваг









Як виховати сміливу дитину? Важливі фрази, які допоможуть батькам у цьому

  • 0
Чи буде ваша дитина сміливою? Допоможіть дитині створити свій внутрішній голос.
Коли щось піде не так, який голос ви чуєте? "Якщо зразу не вдається, то нічого з цього вже не буде." Або "Ти можеш зробити це, тобі потрібна просто витримка", або "Ти нездара, облиш це". Це внутрішній голос, який говорить до нас з минулого. Те, що ми часто чули як діти, стає цим посланням. Таким чином, ваш голос також може стати внутрішнім голосом вашої дитини в майбутньому. Давайте тепер підтримаємо наших школярів у їх майбутніх дорослих роках!
Звичайно, ви пережили ситуації, коли ваш син, дочка повернулася з садочку і не хотіли говорити, що сталося. Або щось не вдалося, і вони були незадоволені. У такі моменти ми хочемо бігти до них, обіймати їх і захищати від цілого світу.
Але діти можуть швидко самі справитись з невдачами, просто треба дати їм час, а тим часом запропонувати слова підтримки, заохочення і любові. Цього достатньо, тому що ми відкрито заявляємо, як ми любимо їх, незважаючи на помилки і невдачі, як поважаємо їхню витривалість - і через ці звичайні слова діти свідомо будують цю наполегливість, стійкість і завзятість.
Діти потребують безпечного середовища любові та розуміння для виховання мужності. Адже найкраще стрибати з міцної основи, яка залежить від нас, батьків.
Великим плюсом є те, що діти таким чином стають більш позитивними, вчаться вірити і намагаються досягти успіху. Зосередьтеся більше на зусиллях, ніж на таланті та здібностях - дитина зрозуміє, що щось можна зробити і на третій, п'ятий раз. Добре бути конкретним, щоб ваші слова підтримки не мали негативного ефекту. Наприклад, замість - це гарний малюнок - сказати - мені подобається, як ти поєднуєш кольори на малюнку, мені подобаються крила метелика…
Пропонуємо вам речення, які можна спробувати в різних ситуаціях з дітьми.  Якщо вам буде зручно, надрукуйте фрази на папері і зберігайте їх на очах.

Висловлюйте свою любов словами

Щодня. Я люблю тебе. Я люблю час, проведений з тобою. Дякую, що ти зробив мій день  кращим. Я завжди буду любити тебе, що б не сталося. Ти зробив мій світ кращим.
Я люблю те, що ми робимо разом. Дякую за те, що ми можемо посміхатися щодня разом. Я сумую за тобою, коли ми не разом. Я вдячна за те, що ти є в моєму житті. Бути батьком\мамою - це найкраща робота в світі для мене. Я думаю про тебе весь час. Я щаслива, що ти моя дитина.

Покажіть своє прийняття

Я пишаюся тобою. Ти надихаєш мене. Я завжди буду твоїм найбільшим шанувальником. Дякую, що ти приніс стільки радості цій сім'ї. Я радий\рада спілкуватися з тобою. Мені подобається, як ти стаєш особистістю.

Беріть участь у побудові дитячої віри в себе

Твоя думка важлива для мене. Я хочу почути її. Ти гарний друг - коли я був у твоєму віці, я був би щасливий мати такого друга, як ти. Я пишаюся тим, як ти хороший і гарний. Ти чудова людина.
Цікаво, що ти думаш про це. Ти можеш бути ким тільки бажаєш. Ти можеш сказати "НІ". Це залежить від твоїх рішень. Ти більше, ніж твої емоції. Ти ростеш, розвиваєшся, стаєш більш досвідченим, і це важка робота. Ти гарний і розумний, навіть якщо робиш помилки. Завдяки тобі я дивлюся на це з іншого боку, спасибі. Я готовий слухати.

Мотивуйте

Ти можеш вирішити так багато проблем самостійно. Ти сміливий, коли випробовуєш нові речі. Помилки - це просто можливість вивчати нові речі. Ти важливий. Я вірю тобі. Це залежить від твоїх ідей. Ти зможеш змінити це.
Слова підтримки для різних ситуацій, які ви говорили раніше своїй дитині, допомагають їй, коли вона займається важкими проблемами або знаходиться в неприємній ситуації.
Коли діти працюють
Розкажи мені більше про те, що ти робиш. Я бачу, що ти працюєш над собою. Я люблю твій ентузіазм. Мені подобається твоє бажання вчитися.
Коли вони з чимось борються
Найкраще, що ти можеш зробити, продовжуй пробувати. І знову, якщо потрібно. Я вірю в тебе. Я радий, що ти просиш допомоги від мене, коли це дійсно потрібно. Ніхто не ідеальний, і це нормально.
Вчися на власних помилках. Твоя наполегливість допоможе досягти успіху. Повір, ти можеш це зробити. Зроби перерву, а потім повернись до справи. Помилки є доказом твоєї наполегливості.
Коли у них був невдалий день
Мені шкода, що у тебе був поганий день. Завтра буде краще. Ти не можеш догодити всім. Коли ти відпочинеш, відчуєш себе краще. Скажи мені те, що зробило тебе щасливими сьогодні. Коли у мене поганий день, я намагаюся зосередитися на позитивних речах. Я обійму тебе, і ти можеш сказати мені все.



e3jINnq4fSM 


Пропоную зробити для своїх діток «Цікаву баночку» або коробочку чи мішечок.

Ця баночка стане у пригоді під час свята або просто в дощовий день вдома, коли всі інші іграшки набридли. Загалом, вона допоможе розважити дитину або групу дітей в будь-яких ситуаціях і за будь-яких обставин.

Як її зробити? Це дуже просто! Візьміть відповідну баночку / коробочку / мішечок і прикрасьте її / його за власним бажанням. Найкраще це зробити разом з дитиною. Зробіть таку баночку, яка б подобалася і вам і дитині і так, щоб вона стала прикрасою у вашому інтер’єрі.
Потім придумайте і надрукуйте різноманітні ігри та завдання на маленьких картках, або записочках. Завдання можуть бути смішними, жартівливими, серйозними, розвиваючими. Пропонуємо вам кілька варіантів завдань для прикладу:
    • намалювати малюнок пальцями;
    • побудувати халабуду з подушок, стільців і покривал;
    • відправитися на пікнік;
    • гратися з водою;
    • пускати сонячні зайчики;
    • пограти в театр тіней;
    • пограти в крокодила;
    • влаштувати день перевдягань;
    • інсценувати улюблену казку;
    • виконати танець аборигена;
    • танцювати під запальну музику з повною склянкою води;
    • намалювати собі вуса і не змивати їх до вечора;
    • співати караоке;
    • навести порядок в іграшках;
    • прибрати в кімнаті поки грає весела музика;
    • розгадати ребус;
    • відгадати загадку.
Завдання можуть бути найрізноманітнішими! Придумайте самі або разом з дитиною такі, які будуть цікаві саме вам. А як використовувати цю баночку – напевно, пояснювати не треба. Витягати по одній записочці, коли стає нудно і нічим себе зайняти.

Вплив гаджетів на зір дитини


Поради лікаря -офтальмолога

Дитина і гаджети





Долучайте дітлахів до творчого марафону!
Творчість, фантазія, позитивне мислення!
Долучитися до марафону можна на будь-якому етапі!








Чим зайняти дитину на час карантину

Приготуйте разом солоне тісто і запропонуйте ліпити з нього фігурки  тварин, солодощі для ляльок











Поради батькам щодо зняття психологічного напруження у дітей                                                     Результат пошуку зображень за запитом "скачати картинки про школу"

У “шкільному” житті першокласники стикаються з труднощами, невдачами, незаслуженими звинуваченнями, образами, допускають помилки, потрапляють в конфлікти, відчуваючи невпевненість.
Найбільш доцільними для зняття психологічного напруження учнів молодшого шкільного віку (як вважає В.І.Шахненко) є дихальна гімнастика, фізичні навантаження, домашній затишок, спілкування з четвероногим другом, живопис, художнє слово, театр, позитивні емоції, музика та спілкування з природою.
Батькам доцільно знати способи зняття психічного напруження в дітей.
1. Глибоке дихання
Зробити глибокий вдих, випинаючи живіт уперед до відчуття участі в цьому діафрагми. Тепер трохи повільніше, видихаючи повітря до втягування живота всередину. При цьому дитина повинна уявляти, що вдихає цілющий кисень - здоров'я, спокій, а видихає повітря, непотрібне організмові, -хворобливість і хвилювання.
2. Фізичні навантаження
Найкращим способом зняття нервового напруження є фізичні навантаження - фізична культура та фізична праця. Якщо в дитини поганий настрій, їй необхідно гратися на свіжому повітрі в рухливі ігри, спортивні ігри — футбол, волейбол, теніс.
3. Домашній затишок, спілкування з четвероногим другом. Дитина повинна знати, що коли їй дуже важко, її образили, треба йти додому. Домашній затишок, добре і лагідне слово рідних допоможуть їй. Вчені вважають, що кішка та собака знімають стресовий стан, заспокоюють нервову систему.
4. Живопис
Живопис своїм розмаїттям кольорів, грою світла й тіні створює особливу музику картини. Так вважав французький художник Е.Делакруа. А російський вчений Ф.Шмідт писав, що колір сам по собі, незалежно від предмета, якому він властивий, справляє на глядача певний психофізіологічний вплив.
5. Художнє слово
Читання цікавої казки, оповідання сприяє зменшенню нервового напруження і заспокоює дитину.
6. Театр 

Вважають, що він має магічну силу впливу на психіку. Якщо є така можливість, відвідайте з дитиною ляльковий театр, подивіться мультфільм.
7. Позитивні емоції
З давніх-давен відомо, що усмішка, жарт, гумор знімають психічне напруження. Ю.Нікулін писав: "Я твердо вірю: сміх зміцнює здоров'я і подовжує життя". Почитайте з дитиною гуморески, відвідайте цирк.
8. Музика
Людям здавна відомо про цілющі властивості музики. Російський невропатолог і психіатр В.М. Бехтєрев довів, що в дитячому віці нормальному, здоровому розвиткові організму сприяють ніжні колискові пісні, спокійна музика.
9. Спілкування з природою
Природа заспокоює нервову систему, робить людину добрішою. Отже, якщо в дитини поганий настрій - відпочиньте з нею серед природи.
10. Гра 

Гра – явище феноменальне, вона притаманна всім дітям без винятку. Особливу значущість гра має для першокласників, оскільки це та діяльність, без якої дитина шести років не може нормально жити і розвиватись. У навчальному процесі через його регламентованість не завжди є можливість забезпечити умови, необхідні для розгортання справжньої гри: ініціатива, добровільність, спонтанність, необмежене мовне спілкування. Тому доцільно батькам учнів першого класу подбати про те, щоб діти достатньо гралися у вільний від шкільних занять час. Причому, чим більший вибір ігор, тим легше розкрити індивідуальні можливості й обдарування кожної дитини, створити оптимальні умови для її повноцінного розвитку.
Творчо, оригінально наслідуючи дорослих, дітей, поведінку уявних персонажів, їх ставлення до оточення, дитина засвоює моральні норми, на чуттєвому рівні прилучається до культури середовища, що її оточує. Другий фактор, яким зумовлюється виховний вплив творчих ігор – реальні міжособистісні стосунки дітей у процесі гри. Вони мають величезне значення для подальшого розвитку особистості, засвоєння норм поведінки в дитячому середовищі.



Вчимо дитину писати(поради класовода батькам)
• Навчаючи дитину калiграфiчно писати, необхiдно враховувати її iндивiдуальнi особливостi: нахили, особливостi зору (короткозорiсть, далекозорiсть), вiдхилення в моторицi (тремтiння пальцiв, посмикування руки пiд час письма i т. iн.).

• Кожне заняття починається з перевiрки правильностi сидiння дитини, положення ручки або олiвця в руцi, розмiщення зошита на партi або столi та його перемiщення пiд час письма. Це сприяє профiлактицi порушення постави i зору дитини, пiдвищенню працездатностi, формуванню правильного та швидкого письма.
• У процесi занять звертайте увагу на те, наскiльки чiтко дитина обводить контури фiгур, лiнiї вiзерункiв, малює i пише злiва направо.
• Пiд час роботи над написанням лiтер звернiть увагу дитини на елементарний склад букв, допоможiть їй видiляти найпростiшi графiчнi одиницi, проведiть ритмiчне прописування цих елементiв спочатку в повiтрi, а потiм за допомогою ручки.
• Орiєнтуйте маленьких школярiв на правильне з’єднання букв у складах, на дотримання нахилу пiд час написання букв i слiв.
• Навчайте дiтей писати чисто, без помарок, не заходити на поля, не обводити букви двiчi. Таке письмо сприятиме вихованню охайностi, працьовитостi, сумлiнностi та старанностi у виконаннi будь-якої роботи.
• Виконуючи з дитиною роботу з написання слiв, нагадуйте їй про лексичне значення слова та необхiднiсть дотримуватися правил орфографiї.
• Пам’ятайте: безперервне письмо не повинно тривати довше п’яти хвилин.
• Через кожнi 7 - 10 хвилин роботи з прописами необхiдно проводити фiзкультхвилинки тривалiстю 1,5 - 2 хвилини, а також спецiальнi пiдготовчi вправи для розвитку пальцiв, кистi, передплiччя руки.
• Формування графiчних навичок — процес складний i тривалий. Дитина, зображуючи найпростiшi елементи тiєї чи iншої букви, докладаї максимум зусиль, емоцiйно переживає свої невдачi. Тому необхiдно враховувати настрiй дитини, вчасно приходити їй на допомогу.
• Не забувайте похвалити дитину, заохотити її стараннiсть.
• Ваша постiйна увага, пiдтримка та активна допомога в оволодiннi навичками письма нададуть дитинi впевненостi у своїх силах i можливостях.





3 підходи , щоб дитина вас слухала



Як зробити так , щоб дитина вас почула












































































































Як відучити дитину від “поганих” слів




Байдужість Найчастіше, причина дитячого мату – байдужість батьків. Якщо ви зайняті своїми справами, a дитина потребує уваги, то на її думку немає кращого способу як голосно і бажано у великій аудиторії сказати щось непристойне. І зовсім неважливо, що батьки починають кричати чи навіть карати дитину.
Мета досягнута – увага батьків прикута до неї. Коли дитина розуміє, що таким чином може керувати дорослими, ситуація буде повторюватися знову і знову. Дитина може навіть не розуміти сенс сказаного, але тут важлива реакція…
Поганий приклад Погано, коли в сім’ї батько і мати міняються ролями. Мати займається вихованням, a батько спостерігає за цим зі сторони і не втручається в процес. Батько, як голова сім’ї – незаперечний авторитет, на який рівняються діти. Роль матері – увага, турбота і любов. Через пасивну роль батьків, роль лідерів у підростаючому поколінні зайняли однолітки, рівняння на яких не підвищує рівень розвитку. B результаті – дітям важче адаптуватися в дорослому світі, який ставить дорослі вимоги.
Вікові особливості Крім того кожен віковий період має свої причини і мотивацію для вживання лайки. Так, малюки 2 – 5 років використовують жаргон не усвідомлено, оскільки мовне наслідування властиве молодшому віку нарівні з іншими видами діяльності. У віці 5-7 років основною рушійною силою є бунт проти того, “як треба”.иB період з 8 до 12 років діти розуміють, де можна, а де не можна лаятися. Жаргон використовується серед ровесників для самоствердження, бажання влитися в колектив і прагнення здаватися дорослішими. Підлітки ж за лайкою намагаються приховати свої слабкості, і здаватися сильніше і неприступніша.
Що ж робити якщо дитина почала лаятися?
Перш за все постарайтеся, щоб нецензурні слова не звучали в присутності і найближчому оточенні дитини з самого її народження.
Не звертайте увагу Якщо лайливе слово все-таки злетіло c вуст маляти, то перший раз постарайтеся зробити вигляд, що ви нічого не чули і поспостерігайте, як буде реагувати дитина. Якщо дитина вже розуміє сенс сказаного, то вона буде чекати від вас якоїсь реакції, і не дочекавшись повторить провокацію чи вирішить що слово звичайне і в ньому немає нічого, і втративши інтерес забуде прo нього.
Якщо ж дитина не чекає ніякої реакції, то, мабуть, слово це вона просто десь почула і якщо не акцентувати на ньому увагу, то воно так само легко і відчепиться. Зберігайте спокій Якщо дитина сказала нецензурне слово при сторонніх, головне – зберегти спокій.
Звичайно, важко стриматися, адже вам і соромно, і хочеться виправдатися. Зробіть вигляд, що нічого страшного не сталося, це лише прикра випадковість, посміхніться і змініть тему розмови. A потім, коли охолонете, поговоріть c дитиною.
Пояснюйте Якщо дитина сам попросила вас пояснити значення слова, постарайтеся спокійно і доступно розповісти їй що це слово лайливе, розкажіть його значення, і про те, що його кажуть, коли хочуть когось образити, тому його не можна говорити.
Якщо мат все-таки з’явився в дитячій мові, поговоріть c дитиною, запитайте її що означають ці слова, нехай пояснить значення. Можливо, вона і сама не знає, що говорить. Якщо мат вже закріпився у мовленні дитини, то можна дати їй почитати щось на зразок словника ненормативної лексики. Адже якщо щось доступно і не карається, то швидко набридає.
Гніватися можна Якщо дитина кричить, сердиться і виявляє агресію, батьки повинні показати дитині, що вони розуміють і приймають її почуття. Не можна просто заборонити висловлювати свій гнів. Необхідно навчити дитину, як реагувати, як проявляти негативні емоції без грубих слів.
Авторитет
Якщо дитину долучили до мату однолітки, утримуйтеся від образ, як на адресу дитини, так і її друзів. Це тільки посилить протистояння. Краще тактовно і переконливо пояснити дитині що мат – це не тільки непристойно, але й негарно і є показником її розвитку.
Якщо дитина мотивує свою промову тим, що “всі інші теж лаються”, спробуйте пояснити дитині що нецензурна лексика – це така ж залежність як куріння і алкоголь, нікотин руйнує легені, так і мат збіднює словниковий запас і це зовсім не показник дорослості, a звичайна згубна звичка.
Складніше, якщо дитина рівняється на когось. Бажання матюкатися пропадає саме, коли дитині зустрічається більш культурний і не менш авторитетний зразок для наслідування. Не вживайте ненормативну лексику при дітях.
Пам’ятайте, що саме ви формуєте особистість дитини, її звички і спосіб життя. Навчіть її висловлювати свої сильні почуття іншими, не лайливими словами. Підтримуйте в родині доброзичливі відносини, оскільки взаєморозуміння і тепла атмосфера є тим середовищем, в якому ненормативна лексика не потрібна


Як зробити процес вивчення нового легким та веселим?

метод" мнемотехніка"





Вивчення вірша про весну за допомогою мнемотехніки





Дуже цікава розвивалка для дівчаток . 


Запропонуйте  дитині  вибрати та виготовити гру самотужки

Граємось із дітьми: 40 цікавих ідей відпочинку всією сім’єю http://www.samotuzhky.com.ua/54279


Як швидко навчити дитину читати 

Поради психолога



Читаємо з задоволенням

Ребус- метод

https://www.youtube.com/watch?v=dTm9c87vIQI


Шановні батьки!

 Карантин карантином, а свята ніхто не відміняв. 

2 квітня- Міжнародний день Дитячої книги.

Пропоную вам разом з дітьми почитати цікаву книгу та потім обговорити

Аудіоказки



Казка з татом








Як допомогти дітям вчитися вдома 


Пам’ятайте, що навчання вдома – не те ж саме, що навчання у класі. Тому якщо вчителі не організували під час карантину повноцінне онлайн-навчання, а надсилають завдання на самоопрацювання, – не намагайтеся відтворити шкільну систему вдома
.Джеймі Мартін, мама трьох підлітків і засновниця сайту Simple Homeschool, каже, що на опрацювання матеріалу, на який іде день у школі, вдома потрібно в середньому 2,5 години.Вона радить виділяти на домашнє навчання три години щодня. Кожна з них має бути присвячена певному заняттю. У її випадку це:
  • Перша година – академічні предмети.
  • Друга година – книжки (читання вголос, про себе, аудіокниги).
  • Третя година – документальні фільми, подкасти, онлайн-курси, навчальні ігри.
  • Це можуть бути як три години підряд, так і три окремі – як буде зручно дитині. Перевага навчання вдома – гнучкість. (Однак чимало експертів для ефективної роботи радять встановити чіткий щоденний розклад і неухильно його дотримуватися, – авт.).Можливо, пише Джеймі, вашій дитині знадобиться менше чи більше часу на якесь завдання. І добре, коли заняття перетікають одне в одне без будильника. Тому якщо дитина зачиталася, нехай читає. (Водночас, сімейна і дитяча психологиня Світлана Ройз зазнчає, що оптимально, коли учень початкової школи займається 10, максимум 15 хвилин – потім дзвенить дзвоник, дитина може випити води, порухатись, – авт.).
Але батьки повинні визначити правила для цих трьох годин. Наприклад, що можна використовувати освітні додатки і сайти, але не ігри і соцмережі. Це потрібно чітко пояснити, щоб дитина розуміла очікування. І самому бути прикладом: не гортати без упину стрічку новин і не відволікатися від роботи (якщо ви працюєте з дому).
Щоб стимулювати дитину працювати самостійно, сайт Mel.fm радить:
  1. Дати зрозуміти, що ви цінуєте старання. Можна сказати: “Ми раді, коли тобі все добре вдається”. Дитина засвоїть, що ви поважаєте її старання, зусилля над собою, здатність проявляти волю, самостійність. Це допоможе досягати цілі і поважати себе за результат. Дитина навчиться мотивуватися цим досвідом і відчуттям радості. Батькам важливо давати дитині чіткі й конкретні коментарі. Не просто “Ти молодець!” чи “Чудово!”, а “Я рада/радий, що ти все зміг/змогла зробити!”.
  2. Дати зрозуміти, що якщо щось не вдається, то це не катастрофа. Це дозволить дитині уникнути зайвої тривоги щодо покарання і розчарування. Можете сказати: “Якщо щось не вдається – ми допоможемо”. Так дитина буде розуміти, що її зусилля важливі і їх цінують. Одночасно це означатиме, що ви не контролюєте, а хвилюєтеся і готові допомогти.
Надія Швадчак, “Нова українська школа”

Зворушливий мультик, який змушує замислитися про життя та забути про буденні турботи



  

Раджу переглянути

Безпека дітей в інтернеті . Сімейні правила.

Чому діти активно використовують інтернет? Чи шкодить дитячому здоров’ю багато часу перед екраном та як регулювати цей час? Щоб відповісти на ці запитання, потрібно розуміти роль інтернету в житті дітей та розвивати культуру використання ґаджетів у родині. Як? З’ясуймо разом — вмикайте!

https://youtu.be/Tv0fOZV83Y8

Соцмережі та месенджері.


Які соцмережі популярні серед українських дітей? Які можливості та небезпеки існують у цих соцмережах? Розглянемо TikTok, SnapChat, Instagram, Youtube, Viber і Telegram та з’ясуємо, що налаштувати та обговорити разом із дитиною, щоб користуватися цими соцмережами та месенджерами безпечно. Вмикайте!

https://youtu.be/A1LsqgGmpgQ


Онлайн-ігри

Дитина проводить весь день в онлайн-грі — чи безпечно це для її здоров’я? У що вона грає та з ким там спілкується? Онлайн-ігри — це і захопливий відпочинок, і ризики. Наприклад, спілкування з незнайомцями та неконтрольовані закупи просто у грі. Як їх уникнути? Розберімося у цій серії!

https://youtu.be/DNkgzY4Mj2E


Поради психолога

«Золоті правила» для батьків:
  • слід пам’ятати, що ізоляція - це стрес як для дорослих, так і для малечі;
  • пояснити, що боятись - це нормально. Страх - емоція, яка дозволяє уберегти людину від життєнебезпечних вчинків. Емоція страху - у парі з інтересом: Надавши дитині інформацію про коронавірус, відповідно до її віку, ви зменшите її страх!
  • щоб подолати негативні емоції, можна зробити мішечок для крику, або ж влаштувати битву подушками.
  • підліткам варто допомогти розібратися в інформації, з якою вони стикаються, навчити визначати факти та фейки.
  • розділити права та обов'язки кожного члена сім'ї на час карантину, незалежно від віку;
  • по можливості організувати звичне для дитини й для себе спілкування, розваги та гуртки в онлайн режимі;
  • сімейна ранкова зарядка допоможе зняти стрес і зменшити паніку;
  • дотримуватись інформаційної дієти — достатньо раз в день подивитися новини для того, щоб бути в курсі дійсно важливих подій.
Гра в «ізоляцію». Як адаптуватись до режиму «карантин» - поради психолога

Поради психолога. Як привчити дитину к самостійності


Карантин без стресу : поради психологів

Як  зберегти  психічне здоров'я  під час карантину




Надіслати 
Без гри немає і не  бути повноцінного дитячого розвитку

Гра «Знайди і промовчи»


Мета: виявити витримку дитини, відзначити особливості уваги, спритність.
Діти стоять вздовж однієї сторони кімнати або майданчика обличчям до вихователю. За сигналом вихователя вони повертаються обличчям до стіни. Вихователь у цей час ховає хустинку. Потім за сигналом діти повертаються до педагога, відкривають очі і починають шукати хустинку. Знайшов, не показуючи виду, що він вже знайшов, підходить до вихователю, тихо каже йому, де він виявив хусточку, і стає на своє місце або сідає. Робити це потрібно так, щоб інші діти не звернули уваги на знайшла хусточку. Гра продовжується до тих пір, поки більшість дітей не відшукають хустинку.

Гра «Переліт птахів»


Мета: з'ясувати реакцію дитини на сигнал, відзначити його витримку, поведінка при необхідності швидкого зміни дій.

«Зграя птахів» (діти стоять врозсип) збирається на одному краю майданчика, на іншому кінці якої стоять на деякій відстані один від одного стільці. За сигналом вихователя «Полетіли!» птахи розлітаються по майданчику, розправивши «крила» і помахуючи ними. За сигналом «Буря!» птахи летять до «деревам» (встають на стільці). Коли вихователь оголошує: «Буря пройшла», «птахи» спокійно спускаються з «дерев».

Гра «Море хвилюється»


Мета: виявити швидкість руху дітей та їх точність, зазначити реакцію дітей на змінені умови гри і їх винахідливість.

Діти розбігаються по всьому майданчику. Вихователь говорить: «Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється - три, на місці, фігура, замри!» Після цих слів діти зупиняються на місці в тій позі, в якій їх застало останнє слово педагога: присідають, розводять руки в сторони і т. д.

Гра «Хто літає»
Мета: виявити особливості уваги дітей, зазначити їх реакцію.

Діти з вихователем стоять по колу. Вихователь називає живі або неживі предмети, які літають і не літають. Називаючи літаючий предмет, вихователь піднімає руки вгору. Наприклад, він вимовляє: «Ворона літає, стіл літає, літак літає» і т. д. Діти піднімають обидві руки вгору і вимовляють слово літає тільки в тому випадку, якщо педагог назвав дійсно літаючий предмет.


Гра «Зроби фігуру»
 Дитина бігає по кімнаті і робить різні рухи: піднімає руки вгору, в сторони, присідає, стоїть на одній нозі і т. П. За командою він повинен зупинитися і застигнути в тій позі, в якій почув команду. Гра триває 1-1,5 хв.
Гра «Вудка»
До шнура прив’язати мішечок з піском і обертати його низько над підлогою навколо себе. При його наближенні дитина підстрибує, щоб «вудка» не торкнулася його ніг.
Гра триває від 40 сек. до 1 хв.
Гра  «Відшукай предмет»
На столі розкласти дрібні предмети і накрити їх хусткою. Назвіть предмет, а дитина повинна відшукати його на дотик, засунувши руку під хустку.
Повторити 4-6 разів.
Гра «поміняйтеся місцями »
 За командою «поміняйтеся місцями ті, хто ...» діти схоплюються з своїх стільців і міняються місцями один з одним.
- поміняйтеся місцями ті, хто народився у вересні.
поміняйтеся місцями ті, у кого є кішка.
поміняйтеся місцями ті, хто сьогодні чистив зуби.
поміняйтеся місцями ті, хто любить малювати.
поміняйтеся місцями ті, хто народився у квітні.
поміняйтеся місцями ті, кому подобається зелений колір.

Море хвилюється 
Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; розвивати почуття рівноваги, витривалість. 
Хід гри. Діти утворюють коло, одна дитина (ведучий) посередині. Діти ходять по колу в різному напрямку: праворуч або ліворуч та бігають. Дитина всередині кола промовляє: 
Море хвилюється раз, 
Море хвилюється два, 
Море хвилюється три! 
Морська фігура на місці замри! 
Діти раптово зупиняються і кожний із них зображує той чи інший придуманий рух. Ведучий обирає те, що йому найбільше сподобалось. Діти міняються місцями. Гра повторюється. 
Рекомендації до гри 
Діти можуть бігати, стрибати всім майданчиком (залою), а на сигнал ведучого набувають певну позу. Вихователь стежить, щоб вони не стояли тривалий час у нерухомій позі, особливо зігнуті або на одній нозі.
Заборонений рух Мета: виховувати увагу, кмітливість, швидку орієнтацію. 
Хід гри. Діти стають у коло на відстані витягнутих у сторони рук. Вихователь також стає з ними в коло і пропонує виконувати за ним усі рухи, за винятком «забороненого», який він сам установив. 
Наприклад, не можна поставити руки на пояс. Вихователь виконує різні рухи, а всі діти повторюють їх. Раптом він виконує «заборонений рух». Хто з учасників гри помилиться, той робить 
крок уперед або штрафується. Потім він продовжує грати. Гра проводиться впродовж 5–6 хвилин, після чого вихователь називає дітей, які не припустилися жодної помилки. 
Рекомендації до гри 
Вихователь стежить за тим, щоб гравці повторювати всі вправи, крім «забороненого» руху. Штраф може бути таким: пострибати на обох ногах, як зайчик; промовити скоромовку; відгадати загадку та ін.
Продай , бабусю, качку
Мета: вправляти дітей у бігові з ловлею. Розвивати спритність, уміння орієнтуватися в просторі.
Хід гри:
     Діти стоять у колі. Всі діти – “качки”. В середині кола стоїть бабуся, за колом – “вовк”.
Вовк. Продай, бабусю, качку Олю.
Бабуся. Бери!
Качка Оля вибігає з кола, вовк має її наздогнати. Якщо качка встигла оббігти коло і прибігти на своє місце, вовк просить іншу качку. Якщо  ж упіймав качку, забирає до себе і знову йде до бабусі по качку.

Рухлива гра «НЕ ЗАМОЧИ НІГ» 
Мета: удосконалювати навички стрибка в довжину з місця; виховувати увагу; розвивати спритність. 

Хід гри 
Посередині зали (майданчика) вихователь кладе дві паралельні мотузки на відстані 4–5 м одна від одної. Між ними — «болото». По «болоту» розкидані на відстані одного кроку маленькі обручі або кружечки з картону — «купини». Вихователь об’єднує дітей у три-чотири підгрупи. Кожна з них по черзі перестрибує по «купинах» на протилежний бік «болота». 

В и х о в а т е л ь 
Не озеро, не річка, 
Хоча і в нім водичка, 
Та в воду ту ступати 
Тобі не варто, брате, 
Трясовина, багно, 
Грузьке, підступне дно… 
По купинках іди 
Та ніг не замочи. 
Виграє підгрупа, у якій ніхто жодного разу «не замочив ніг», 
тобто не оступився. 

Рекомендації до гри 
Кожна підгрупа починає перестрибувати болото за сигналом вихователя.
БЕРЕЖИ ПРЕДМЕТ
Мета: виховувати спостережливість, кмітливість та швидку реакцію.
Хід гри
Діти стоять у колі на відстані кроку одне від одного, ноги тро­хи розставлені, руки за спиною. Біля ніг кожної дитини — кубик 252 745 ігор для дошкільників або маленький м’ячик. У центрі — ведучий, який переходить з одного місця на інше і намагається захопити будь-який кубик або м’ячик. Діти присідають, захищаючи свій предмет руками. Коли ведучому вдається взяти кубик (м’ячик) у двох-трьох дітей, то призначається новий ведучий, і гра повторюється.
Рекомендації до гри
Спочатку вихователь має призначити на роль ведучого най­спритнішу дитину, потім цю роль поступово виконують усі діти. Ті, у кого забрали предмет, роблять крок назад із кола і стоять так, поки не завершиться гра.

ВІДГАДАЙ, ЧИЙ ГОЛОС
Мета: виховувати увагу та спостережливість.
Хід гри
Діти, узявшись за руки, утворюють коло. У центрі кола сто­їть ведучий із заплющеними очима. Діти йдуть по колу праворуч і говорять:
Дружно, діти: раз, два, три!
Разом вліво поверни!
Усі разом повертаються і йдуть в протилежний бік. Потім про­мовляють:251 Рухливі ігри
А як скажем скок, скок, скок,—
Відгадай, чий голосок!
Слова «Скок, скок, скок» проговорює тільки одна дитина, за­здалегідь призначена вихователем. Коли діти вимовлять усі сло­ва, ведучий розплющує очі й намагається відгадати, хто сказав: «Скок, скок, скок». Якщо він відгадав, то ведучим стає дитина, голос якої відгадали, і гра повторюється знову.
Рекомендації до гри
Ведучий не має права розплющувати очі, поки не завершиться вірш.

Заєць без хатки
Мета: вправляти дітей у бігові з ловлею. Розвивати уміння орієнтуватися в просторі.
Хід гри
Лічилкою обирають “мисливця” та “зайця”, у якого немає “хатки”. Обидва стають на протилежних боках майданчика. Решту дітей розподіляють на підгрупи — по чотири-п’ять у кожній. Кожна підгрупа стає кружка — це заяча хатка, всередині одна дитина — заєць. Кола розташовані на певній відстані один від одного (залежно від розмірів майданчика). Вихователь промовляє: “Один, два, три” — гру розпочни. На рахунок “один” заєць без хатки починає тікати, на “три” — мисливець починає ловити його. Заєць, якого ловить мисливець, може забігти у будь-яку хатку. Тоді заєць-господар має з неї вибігти, а мисливець вже ловить його. Коли мисливець упіймає якогось зайця, гра повторюється з лічилки.
Примітка. У хатку до зайця мисливцеві забігати не можна. Двом зайцям не можна бути в одній хатці. Якщо мисливець довго не може упіймати зайця, на цю роль обирають іншу дитину

Світлофор
Мета: Виховувати витримку, кмітливість та орієнтування в просторі.
Хід гри
Гра проводиться на ділянці дитячого саду.
Позначаються дві пересічні дороги, лінії тротуарів, пішохідні переходи.
В центрі перехрестя встає Світлофор – хлопчик з червоними кругами по боках і зеленими – на спині і грудях, два жовті круги він тримає в руках. Діти діляться на групи: пішоходів (можна розподілити дітей поодинці, парами і групами), автомобілі (по одній людині) і автобуси (декілька дітей вишиковуються один за одним, тримаючись за плечі або за пояс). Пішоходи починають рух по тротуарах, автомобілі – по дорогах, дотримуючи сигнали Світлофора. Світлофор повертається до них то боком, то обличчям або спиною, відповідно вирішуючи або забороняючи рух, то піднімає вгору жовті круги. До моменту початку гри діти вже повинні знати, що означають сигнали світлофора. Порушники Правил дорожнього руху в цій грі підлягають штрафові: пояснюють свої помилки. 
СКАРБ
Мета: вправляти в орієнтуванні в просторі; розвивати спосте­режливість, увагу.
Матеріал: будь-який невеликий предмет.
Хід гри
Ця гра може проводитися на ділянці або в приміщенні. Обира­ється «шукач скарбів», він йде і чекає, поки його не покличуть. Решта дітей ховає який-небудь предмет у віддаленому куточку ділянки, кличе «шукача скарбів» і дає йому приблизно таке задання: «Підеш прямо, дійдеш до пенька, від нього повернеш пра­воруч, дійдеш до тинка, потім повернеш ліворуч, пройдеш три кроки прямо і починай шукати, на тому місці знаходиться скарб». «Шукач скарбів» починає шукати, за необхідності йому повторю­ють опис маршруту. Коли він знаходить «скарб», його вітають, потім обирається новий «шукач скарбів» і гра повторюється.

ПІЖМУРКИ
Мета: виховувати увагу, спостережливість, орієнтування у просторі.
Хід гри
Діти стоять у колі на відстані витягнутих у сторони рук. Усе­редину кола обирають двох дітей: одній дитині зав’язують хустин­кою очі, другій — дають до рук дзвіночок. Дитина із дзвіночком бігає по колу, а «піжмурка» її ловить, слухаючи дзвіночок. Коли «піжмурка» зловить дитину із дзвіночком, то всередину кола оби­раються інші діти, і гра продовжується.
Рекомендації до гри
Гру можна проводити без дзвіночка. Дитина, яка тікає, іноді плеще в долоні. «Піжмурка» запитує: «Де ти?» Дитина, яка тікає, відповідає: «Я тут!» «Піжмурка» за голосом ловить її.250 745 ігор для дошкільників
Переправ через річку
Мета: Розвивати швидкість спритність, удосконалювати навички стрибків на обох нагах
та в глибину.
Хід гри
Учасників гри має бути парна кількість. На середині майданчика — "річка" (дві паралельні лінії, відстань між ними 15-20 кроків). На річці "каміння" накреслені невеличкі кола). Гравці поділені на дві команди, які стоять на березі. За командою вони починають стрибати з каменя на камінь: хто ступить у воду — "тоне", себто вибуває з гри. Виграє та команда, де більшість гравців успішно переправилася через річку.
Примітка. На каміння дозволяється ступати тільки однією ногою.
У річку, гоп!
Мета: удосконалювати навички стрибків на обох ногах.
Хід гри
Дві шеренги стають одна навпроти одної на відстані двох метрів. Ведучий дає команду: "У річку, гоп!" — усі стрибають вперед. "На берег, гоп!" — всі стрибають назад. Коли ведучий повторить одну й ту саму команду двічі, гравці мусять стояти на місці. Наприклад: "У річку, гоп!", "У річку, гоп!" — всі стоять на місці. Хто стрибнув — вибуває з гри. гра триває, доки не залишиться один гравець.
Примітка. Ведучий може підвищувати темп подавання команд, аби ускладнити завдання для гравців.



«ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД ВАШОЇ ДИТИНИ»
            Шановні батьки!
Для того щоб дитина стала самостійною, врівноваженою особистістю, їй потрібні ваші любов, довіра і повага; для неї важливе ваше визнання як батьків. Виявляйте до неї свою ніжність, сприймаючи такою, якою вона є. Поговоріть з вашою дитиною про її привабливі риси, звертаючи увагу як на зовнішні ознаки, так і на внутрішні характеристики, про те, як їх розвивати і зміцнювати. Зауважте, що не існує ідеальних людей, що кожен з нас має свої недоліки. З’ясуйте, що можна зробити, аби недоліків було менше та вони не впливали на формування загального образу дитини. Якщо це необхідно – запропонуйте свою допомогу. Підкресліть, що єдність позитивів і негативів, їх взаємовплив, робить особистість неповторною.
Правила взаємин з дитиною в родині

1. Будьте поблажливими зі своєю дитиною. Варто знайти «золоту середину» в інтенсивності заохочення-покарання, захоплення-несхвалення.
2. Демонструйте свою незалежність. Дитина повинна зрозуміти, що самостійність і незалежність – великий приз, що присуджується самим наполегливим, працездатним і сміливим особистостям. Бути лідером, чи просто відрізнятися від інших – це чудово!
3. Не бійтеся подорожувати і змінювати обстановку. Нові враження і знайомства вчать не боятися новизни і невизначеності.
4. Воля вибору вчинків і рухів. Дозвольте дітям ризикувати і заряджатися при цьому корисною порцією адреналіну.
5. Забудьте слово «НІ». Максимально заохочуйте будь-яке рішення вашої дитини. Якщо їй призначено помилитися, то нехай вона дійсно це переживе й усвідомить свою помилку, виносячи з цієї ситуації певний позитивний досвід.
6. Будьте оптимістом. Навчіть дитину навіть у самих неприємних подіях або явищах бачити щось гарне і корисне.
7. Забезпечте вашу дитину великою кількістю матеріалів для творчості (пластиліном, папером, клеєм, фарбами, старими непотрібними речами і т.п.). Це допоможе розвинути в неї евристичне та інтуїтивне мислення.
8. Створюйте дитині ситуації, що кидають їй виклик. Це буде стимулювати її мислення, навчить шукати оптимальне рішення в екстремальних ситуаціях, відстоювати свою точку зору, розумно аргументуючи її.
9. Заохочуйте гіперактивність вашої дитини. Багато сильних світу цього в дитинстві були дуже активними. Навчіться не карати дитину за надлишок енергії, не гальмувати її пориви, а розумно керувати ними.
10.  Мрійте, фантазуйте і дійте разом із вашою дитиною. Пам’ятайте, що всі дорослі винаходи родом із дитячих фантазій.


КОРИСНІ ПОРАДИ ПСИХОЛОГА — БАТЬКАМ
1. Якщо ви бажаєте здоров'я своїм дітям, необхідно побудувати весь побут у сім'ї за
принципами здорового способу життя:
Ø живіть у певному режиму праці, відпочинку, харчування, а саме: своєчасно
лягайте спати, харчуйтеся;
Ø починайте день із посмішки та фіззарядки;
Ø облиште курити, вживати алкоголь у присутності дитини;
Ø залишайте за порогом дому роздратованість цінами, урядом, керівниками і
підлеглими, невдачами і поганим самопочуттям, адже все це непомітно передається
членам вашої родини. Відбувається поступове накопичення стресової енергії, що
виснажує нервову систему, порушує роботу всіх систем організму, знижує його
захисні функції;
Ø не ставайте рабами телевізора, особливо у вихідні. Знаходьте час для спілкування
з природою. Це допоможе відновити нервову енергію, підвищити імунітет.
Ø Пам'ятайте, що вигляд хворобливої людини пробиває біоенергетичний та
психологічний захист інших;
дуже добре, якщо ви захоплюєтеся спортом — це допоможе залучити до
здорового способу життя і дитину;
Ø пам'ятайте, що всі ваші звички — це не більше ніж стереотипи, що створюють
оманливе відчуття комфорту. Ваші нові звички, для набуття яких потрібні вольові
зусилля, принесуть вам і вашим дітям щастя повнокровного, здорового життя,
подарують комплекс нових відчуттів.
2. Якщо ви бажаєте бачити вашу дитину працьовитою (лише це дає змогу
реалізувати себе в житті й претендувати на успіх), то:
Ø ніколи не позбавляйте своїх дітей участі у сімейній праці. Це не тільки виховує
навички, а й формує звичку робити щось у сім'ї та для сім'ї;
Ø ніколи не говоріть погано про наслідки діяльності дитини, прогнозуйте результат.
Ø Страх невдачі не повинен обмежувати творчість та ініціативу;
Ø ніколи не виносьте «сміття з хати»;
Ø не поділяйте працю в сім'ї на «жіночу» і «чоловічу» — у цьому запорука виховання
почуття обов'язку стосовно будь-якої праці, необхідність якої висуває життя.
3. Якщо ви хочете бачити своїх дітей здатними збудувати міцну сім'ю, бути
щасливим у ній, подарувати вам удячних і культурних онуків, то:
Ø будьте витриманими та спокійними у родинному колі, зберігайте доброзичливий,
інтелігентний тон спілкування;
Ø приділяйте своїм дітям максимум уваги у вільний від роботи час, співпереживайте
разом із ними, створюйте атмосферу абсолютної єдності інтересів у сім'ї;
Ø з підкресленою повагою ставтеся до дружини (чоловіка), постійно підносячи в
очах своїх дітей культ жінки, матері (батька — глави сім'ї, добувача). Уникайте
суперечок, конфліктів, скандалів, навіть критики в присутності дітей;
Ø обов'язково проводьте сімейні свята — це психологічне обґрунтування сім'ї як
джерела єдності й радості!
4. Якщо ви хочете бачити своїх дітей культурно розвиненими особистостями, то:
Ø не шкодуйте часу, коштів для спільного культурного відпочинку зі своїми дітьми.
Людина багата насамперед у своїй емоційній сфері. Не збіднюйте життя
Ø обмеженням матеріальних та фізіологічних потреб, адже життя дається лише один
раз;
Ø знаходьте час читати самі й залучайте до книжкової премудрості дітей. Діліться
враженнями з дітьми;
Ø цікавтесь успіхами дитини в образотворчому мистецтві, хореографії, співах;
Ø добре було б, якби у дитини з'явилося хобі. Дуже добре, якщо захоплення дитини
успадковане від батьків, тоді ваш син або донька — назавжди ваш друг і спільник, а
ви для них — високий авторитет.
5. Якщо ви НЕ бажаєте бачити своїх дітей безпринципними, то:
в жодному разі:
Ø НЕ дозволяйте собі займатися в присутності ваших дітей плітками, критиканством на адресу своїх родичів, знайомих, клієнтів, учителів. У дитини виникає підсвідоме, а тому неймовірно стійке переконання, що світ складається з обдурювачів і кретинів. Нігілізм і дворушництво ввійдуть у плоть і кров ваших дітей, і цього вони ніколи не зможуть приховати та будуть позбавлені любові й підтримки оточення, адже набудуть слави неприємних людей, а зрештою — людей нещасних.
Ø Особливо неприпустимим є викриття вчителя, який з усіма своїми недоліками
намагається навчити хорошого. Якщо батьки навіюють своїй дитині недовіру до
вчителя, дитина робитиме протилежні висновки навіть із того, що є правильним з
усіх точок зору.
6. Якщо ви бажаєте, щоб ваша дитина зростала милосердною то:
Ø приділяйте максимум уваги власним батькам, особливо, коли вони хворіють або заслабли
Ø  не залишайте їх без турботи і допомоги. Робіть це разом із дітьми.
Таким
чином, уся система виховання в сім'ї повинна будуватися лише за двома
принципами:
1.     Ваш власний стиль і поведінка мають відповідати вашому ідеалу у вихованні.
2.     Відповідно до вашого ідеалу ви повинні забезпечити такі умови, за яких різні види

корисної діяльності поступово сформують особистість із вашої дитини.

Немає коментарів:

Дописати коментар